Hur tänker Luleå Hockey?

    Datum: 2009-05-06 Tid: 19:29:44

Igår kunde vi läsa i en tidning att Luleå Hockey var muntligt överens med två spelare. En av dessa var sannolikt Jonte som blev officiellt klar senare under dagen. Ryktena gör gällande att den andra spelaren är Johan Fransson.

I nuläget är det bara en back som saknas för att truppen ska vara komplett, men det är en viktig back. Fransson passar delvis in på profilen över den spelaren som saknas. Vi behöver en offensiv kraft som kan stå på blå och vara någon att räkna med när det ska göras mål och spelas powerplay. Och någonstans på vägen fastnar Frallan lite. Med två backplatser öppna så hade jag inte tvekat, men nu är det lite annorlunda. Jag ska erkänna att en av orsakerna är att jag fortfarande hoppas på Obsut, och det kommer jag göra så länge som det finns minsta lilla möjlighet att han blir kvar här. Men allt hänger inte på Obsut heller, jag känner också en liten tvekan till om det verkligen är Fransson vi ska ställa vårt hopp till.

Det har surrat lite kring en Thomas Pöck som jag egentligen inte vet det minsta lilla om, förutom det jag kan kolla statistik på. Såna saker får mig att fundera lite på hur man ska göra, om man ska ha färdigt truppen helt och hållet tidigt eller om man ska vänta lite med den sista biten och se vilka spelare som möjligtvis kan komma loss från NHL/AHL och agera sen. Men sen vänder jag lite igen och känner att den spelaren vi behöver är en sån pass viktig del i laget att jag undrar om det är värt att chansa på att kanske tappa en spelare som trots allt är bra för att man har velat jobba på något annat som tar längre tid på sig och kanske tackar nej, för att sen tvingas ta någonting man kanske hade en bit längre ner på listan över tänkbara spelare. Vilken röra...

Det är tur att jag inte har hand om Luleå Hockeys värvningar, det är ett som är säkert. Men jag undrar verkligen vad som pågår i huvudena på dem som faktiskt håller på med det...

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0