Skandal!

    Datum: 2009-03-11 Tid: 20:30:14

Vad är meningen att ha domare i en match när de inte ens vet reglerna?! I första perioden åkte Chabada och en Frölundaspelare ut för roughing. En stund senare åkte Obsut ut på 2+2 och bara sekunder efter det gjorde Frölunda mål. Efter en lång stund med oklarheter valde domarteamet att ta in Chabada på isen igen. Märkligt tyckte jag då han satt på en dubbelutvisning tillsammans med Frölundaspelaren, men jag antog att de hade koll. Sen gjorde Frölunda 2-0 innan två minuter hunnit gå av Obsuts utvisning och man tog bort det som återstod på den ena tvåan men Luleå fick ingen ytterligare spelare in på isen. Efter det gjorde Frölunda 3-0 och då först fick Obsut komma in igen.

Nu visar det sig att jag kanske inte var helt ute och cyklade, utan att det istället var de som verkligen ska ha koll på det som var någon annanstans. Obsuts ena tvåa skulle ha tagits bort redan vid det första målet och vid det andra skulle han fått komma ut igen och Luleå vara lika många spelare som Frölunda på isen. Detta skedde inte och det är ett sånt jävla fiasko av domarna. Tydligen verkar alla vara på det klara med att det inte har gått rätt till och jag hoppas verkligen att Luleå lämnar in en protest omgående efter matchen samt att den går igenom och matchen spelas om. Annars är ju säsongens största skandal total. Det är stor skillnad på 2-0 och 3-0 och det ska fan inte få hända att ett lag blir bestulet på en match (när det dessutom är slutspel) bara för att domarna inte har koll på reglerna. Men omspel är väl någonting som inte existerar i det här landet, och det här kommer säkert sopas under mattan och "glömmas bort" precis som allt annat. Är det konstigt att man inte litar det minsta lilla på Sveriges hockeydomare? Fy fan!

Kommentarer
Postat av: Stefan

Aldrig varit såhär arg över hockeyn tidigare.. Sjöberg förstör matchen, Jag kan ärligt säga att jag kunde den regelpunkten.. En grundregel, självklarhet, logik ?!?! Hur han tänkte vet i helvete. Skandal, skandal, skandal... Hur kan spelarna lita på honom i andra och tredje om han gör ett sånt "misstag" i första ?!



Kommer inte bli något omspel tyvärr.. som du säger så finns inte detta i Sverige..



Detta misstag får INTE hända, speciellt inte i ett slutspel!!!!

Skrivet den 2009-03-11 kl. 21:56:37
URL: http://nonamesblogg.blogg.se/
Postat av: Johan

Fy f-n säger jag bara!!! Undrar om man kan skicka räkning på en ny tv kontroll till domarförbundet? just nu ligger den i ett par delar lite här och där i rummet!

Skrivet den 2009-03-11 kl. 22:51:07
Postat av: M

Jag håller med er. Jag trodde att jag visste hur det kändes att vara riktigt arg, men nu vet jag. Åt helvete med alla jävla pajasar som bara lallar omkring och skiter i de regler som finns!

Skrivet den 2009-03-11 kl. 23:05:05
URL: http://hejalule.blogg.se/
Postat av: Skam den som ger sig

Bra blogg...Undrar hur du ser på omspel vara eller icke vara gällande omgång 28 där Frölunda fick mål felaktigt bortdömt...Förresten finns det lag i ES som har vänt ett 3-1 underläge i matcher

Skrivet den 2009-03-11 kl. 23:08:58
Postat av: Luleå

Kämpa lule!!

Skrivet den 2009-03-11 kl. 23:27:30
Postat av: Annica

Här har du en till som är riktigt arg. Tar nog länge innan jag kommer att somna inatt. Om det finns nån rättvisa så vinner Luleå imorrn och gärna två till.

Skrivet den 2009-03-11 kl. 23:56:08
Postat av: M

Skam den som ger sig: Det här är på en annan nivå än ett bortdömt mål så jag tänker inte ens ta upp den jämförelsen. Det handlar inte om att det inte går att vända 3-1 i matcher, för det tror jag att det hade stått ändå men rätt ska vara rätt och det här är en fet skandal som heter duga!

Skrivet den 2009-03-12 kl. 16:54:04
URL: http://hejalule.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0