Rond 2 till Frölunda...

    Datum: 2009-03-07 Tid: 22:33:36

Det där gick ju inte så bra...

Frölunda var väldigt mycket bättre än Luleå stora delar av matchen och att Luleå ledde med 1-0 efter den första perioden var långt ifrån rättvist om jag får lov att vara ärlig. Därför kom inte heller Frölundas kvittering och ledningsmål som några överraskningar, men det var surt ändå. Sen var det ju ändå på håret att vi hade kunnat kvittera till 3-3 bara en kort stund efter att Harju gjort 3-2. Tänk om Omark hade satt det där läget... Istället vände Frölunda spelet och satte 4-2 i tom kasse.

Jag saknade det Luleå jag såg i torsdags. Det var inte alls lika mycket fysiskt spel och det kändes faktiskt rätt tråkigt att se den här matchen efter torsdagsmatchen som var riktigt rolig, inte bara för att vi vann, utan för att det var så mycket mer slutspel över den matchen. Men sen är det ju ganska stor skillnad mellan att vara på plats och sitta och kolla på matchen på en skärm också...

Rograrna gjorde ett Lener-drag i slutet av matchen, man bytte ut Modig mot Gusten. Kyrös förklaring? "Vi hade väl använt vår time out?" Och ja, jag har egentligen ingenting emot på att man vinner lite tid på det, trots att jag blev ganska livrädd när Gusten ställdes på prov bara en kort stund efter att han kommit in. Jag kommer fortfarande ihåg gången då Jim Karlsson fick ta plats i målet när Lener tränade, ett skott fick han på sig och han har fortfarande 0% i räddningar i Elitserien...

Nu är det alltså kvitterat i den här serien, och istället för att ytterligare öka pressen på Frölunda antar jag att den nu åker över på Luleå igen till matchen på måndag. Men då hoppas jag att jag får se samma spel som i torsdags och inte det som jag såg idag. Då ska det gå vägen.

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0