Protesten avslagen...

    Datum: 2009-03-12 Tid: 17:07:58

Jävligt oväntat. En nyfödd hade ju kunnat räkna ut vad som skulle bli av detta med lillfingret. Svensk hockey är så jävla patetisk så jag skäms.

Varför finns det regler om de inte ska följas?
Varför finns det möjlighet till att protestera när man sedan hänvisar till att ett domslut inte kan hävas när pucken är släppt? Då är det ju helt meningslöst med allt och man kan lika gärna ta bort den möjligheten eftersom det ändå aldrig kommer bli någonting av en protest. För är det någon gång en protest ska gå igenom så är det nu. Domaren klarade ju inte av sin enda uppgift - att ha koll på regelboken och döma därefter. Och att det är en bedömningsfråga när en spelare ska komma ut ur utvisningsbåset köper jag fortfarande inte, det gör bara att jag dumförklarar skiten ännu mer.

Enda följden av detta blev att en "regelkunnig" ska finnas i anslutning till sekretariatet. Min fråga blir då: Hur kan vi lita på att denna personen verkligen kan reglerna, när den som har som uppgift att göra det annars inte kan det?

Nej, svensk hockey kan lika gärna lägga ner på en gång. Alternativt att vi bränner regelboken och spelar helt regellösa matcher, för som det är nu hade ju inte det gjort någon skillnad.

Igår var dagen då svensk hockey dog.

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0