Nu börjar det roliga!

    Datum: 2009-03-02 Tid: 15:54:49

55 omgångar är spelade och Elitserien 2008/09 är över. Vid den här tiden förra året var allting fortfarande en mardröm. I år är inte säsongen slut efter 55 omgångar. I år tog Luleå 87 poäng, 21 mer än förra säsongen, och istället för att slippa Kvalserien med minsta möjliga marginal hade man häng på "de fyra stora" in i det sista och slutade femma. Bara det är så otroligt bra gjort.

Nu börjar Del 2 - Slutspelet.

Ikväll är det lottning i Hockeykväll, men jag tror inte att någon kommer bli förvånad. Färjestad väljer Brynäs, Linköping tar Skellefteå, Frölunda får välja mellan Luleå och Timrå och jag tvivlar starkt på att de väljer oss. Alltså blir HV71 tvugna att spela mot oss, men jag tror inte att de klagar.

Jag håller med tränarna att det är lite märkligt att det måste dröja två dagar innan slutspelsvalen görs. Lottning eller kval - för mig kvittar det, men nog går det väl lika bra att reda ut vilka lag som möter varandra redan samma dag som Elitserien avslutas? Absolut senast dagen efter.

Det är två år sen sist - på torsdag spelas det äntligen slutspel i Coop Arena igen!

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0