Femettan gav oss 1-0!

    Datum: 2009-03-05 Tid: 23:03:19

Vilken underbar match. Vilken underbar publik. Vilket underbart lag!

Redan från första bytet märktes det att det var allvar nu. Frölunda må ha haft ett litet, litet övertag de första minuterna, men sen visade Luleå vilka det var som bestämde. Och alla var med på det, precis alla! Jag är så glad över hur Luleå spelade idag, verkligen alla gav järnet, satsade 100% i närkamperna och stod upp för varandra. Då kan man inte göra annat än att njuta. Nu är det slutspel i Luleå!

Hur viktig var inte den här segern? Precis vad vi behövde inför fortsättningen. Hade varit tungt med förlust.

Robin Lindqvist - Luleåhjärta! Så jäkla skönt att han fick göra mål idag.

Obsut var bra idag, vet inte hur många riktigt sköna tacklingar han fick till idag men de var många - och till råga på det ett mål.

Jag har nog aldrig sett spelarna reagera på ett liknande sätt när de gjort mål tidigare, det var vild glädje varje gång. Fortsätt så!

Den andra perioden var nog bland det värsta jag skådat, tillsammans med tredje perioden tidigare i höstas mot... Frölunda.

Det här var så bra... Men det farligaste som finns nu är att slappna av. Det gjorde man i början av tredje och då tog Frölunda över, sen tog man time out och då såg det genast bättre ut igen. Det får inte hända på lördag, vi må ha vunnit den här matchen med 5-1, men det betyder inte att det kommer gå så lätt i alla matcher. Jag tror Frölunda fick sig en tankeställare och de lär knappast spela så dåligt på lördag. Men som Luleå spelade framförallt i de första två perioderna vill jag se dem spela varje match.

Värdelöst att det bara kommer 5100 personer på en kvartsfinal, det ska vara fullt varje gång!

Tack för att jag kan gå och sova med ett stort leende på läpparna!

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0