Viktigt, viktigt...

    Datum: 2009-01-08 Tid: 18:20:56

Sexpoängsmatch idag. Eller snarare niopoängsmatch, men ja, lika viktig är den för det. Dels skulle det vara ganska skönt att dra ifrån just Brynäs på sjundeplatsen, sex poäng bakom oss i nuläget. Men vad som är än viktigare är att Luleå hittar tillbaka till spelet igen. Alla verkar i alla fall ha förstått vad skillnaden har varit de här två senaste matcherna, och det är ju i sig en bra utgångspunkt.

Försvarsspelet måste vara prio ett idag, fungerar det kommer också chanserna framåt. Nummer två är spelet framför målvakterna, störta in på mål för att slå in puckarna i anfall och för att hjälpa Modig i försvaret. In i skiten helt enkelt!

Förutom själva spelet finns det en del spelare som måste skärpa till sig, vissa har sett rent slöa ut de senaste matcherna.

Daniel Olofsson är tillbaka. Jag gillade honom mer och mer ju längre tiden gick när han var här sist, och karln har ju faktiskt inte förlorat en enda match med Luleå Hockey efter full tid. Jaja, det är historia. Men idag ska Luleå Hockey upp på vinnarspåret igen.

För egen del får Hockeyligan stå för allt jag kommer att veta om matchen, tråkigt i en sån här match när man verkligen vill veta hur spelet ser ut men webbradion och jag är inte vänner - Luleå vinner så gott som aldrig när jag har igång den.

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0