Vart tog fansen vägen?

    Datum: 2009-01-06 Tid: 00:15:40

Det är jävligt lätt att spegla sig i glansen av framgång, men när det nu går lite tungt så springer folk visst och gömmer sig. Jag trodde att riktiga fans stod bakom laget oavsett resultat.

Publiksiffran (4599) i sig var kass enligt mig. Men det är inte det jag är mest besviken på. Det är beteendet av en stor del av dem som kallar sig Luleåfans. Egentligen hela tredje perioden, så var ståplatsläktaren nästan halvtom. När matchen närmade sig slutet var den inte ens det. Visst kändes matchen körd när Djurgården gjorde sitt femte mål, men enligt mig är inte det ett skäl att lämna läktaren. Att delar av sittplatspubliken lämnar matchen innan den är slut är något som händer varje gång oavsett resultat, men jag trodde inte att det skulle hända i så stor omfattning på ståplatsläktaren. Inte ens när det gick som sämst i höstas, eller ens förra säsongen, hände någonting liknande. Har folk blivit så bortskämda att man kräver seger i varje match? Kom ihåg att det inte alls var länge sen många skulle vara glada bara Luleå Hockey slipper kvala den här säsongen...

Cred dock till alla som trots allt stod kvar matchen ut och som visade att ni finns där för laget oavsett om de vinner eller förlorar!


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0