Värsta förlusten hittills...

    Datum: 2009-01-15 Tid: 23:13:08

Fan.

Först gör han det snyggaste målet på år och dagar, ett sånt som man bara inte gör - om man inte heter Linus Omark. Sen ramlar han i försvarszonen med en halv minut kvar av matchen vid ställningen 3-3, ger Timrå pucken och vad de gjorde med den vet ni redan... Så fruktansvärt orättvist. Först var jag arg, men nu känns det mest bara ledsamt. Jag har liksom inte hjärta att kritisera honom, och det gjorde ont att se honom ligga där på isen efteråt. För som vanligt så gjorde han utöver det misstaget en riktigt bra match.


Sättet Luleå Hockey började matchen på var helt bedrövligt, och time-outen hade lika gärna kunnat komma flera minuter innan den faktiskt gjorde det. Den första perioden var både dålig och tråkig, och när inte ens publiken var på tårna, ja då går det egentligen inte att få det sämre. Jag vet inte vad det var, men ingen verkade vara med på att pucken släpptes, det kändes som att alla bara stod och tittade på. På den fronten blev det åtminstone lite bättre ju längre matchen gick, inte bra, men bättre. Men sen är det allt det andra också, passen går fel, pucken studsar och istället för att göra någonting själv så passar man en gång för mycket och anfallet rinner ut i sanden. Det ser så slarvigt och nonchalant ut att man till slut bara blir uppgiven.

Kristofer Berglund har gjort bättre matcher, om vi säger så...

Vad hände med Pierre?

Den här matchen vill jag bara glömma. Alla förluster är hemska och jag kan nog säga att jag hatar att förlora mer än vad jag älskar att vinna, men det här var den absolut värsta förlusten för säsongen. Inte just för det faktum att vi förlorade, utan för att det blev som det blev...

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0