Slovakien skrällde...

    Datum: 2009-01-03 Tid: 00:42:35

Imorgon spelar Sverige semifinal i JVM, och tidigare ikväll avgjordes kvartsfinalen som skulle ge Sverige en motståndare. USA mötte Slovakien och de flesta hade nog räknat med en amerikansk seger. Men slovakerna ville annat och ledde med 3-1 efter första perioden. USA lyckades reducera till 3-2 innan slovakerna avgjorde matchen som slutade 5-3 till sist. Alltså blir semifinalen en repris på Sveriges andra match i turneringen, där man vann med 3-1.

Bortsett från själva spelet som jag tycker är roligare än seniorhockey, så finns det ytterligare en sak jag gillar med JVM. För äntligen får man se alla dessa talanger som det skrivs om ur ett lite annat perspektiv. När jag ser dem i Elitserien är de bara motståndare, och jag håller inte sån stor koll på vilken spelare som gör vad i motståndarlaget om det nu inte är någon som dominerar matchen totalt vilket juniorerna sällan gör. Det är ju en sak att läsa om en spelares talang men en annan sak att se den. Nu spelar alla tillsammans och man får lite större chans att hålla koll på enskilda spelare och efter att ha sett dem i några matcher nu finns det några som, som vanligt, har gjort lite större avtryck än andra men även dem som jag hade hoppats att se mer av.

Imorgon klockan 21.30 börjar matchen mellan Sverige och Slovakien i SVT2. Sändningen startar 21.10.

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0