Nollade på hemmaplan...

    Datum: 2009-01-18 Tid: 14:40:31

Tredje raka hemmaförlusten, bättre start på det nya året hade man ju kunnat önska sig...

Jämfört med Timrå-matchen var det här definitivt ett steg i rätt riktning, och det kändes faktiskt som att vilket lag som helst kunde vinna. Nu gjorde Linköping det första målet och då vann de också, hade Luleå gjort det hade antagligen vi vunnit, det kändes som en sån match.

Försvaret fungerar fortfarande bra, även om Linköping kunde göra mål efter en tabbe av Kristofer Berglund... Vad som gör mig mer orolig är ineffektiviteten. Luleå gör knappt några mål längre, och när dessutom lagets bästa målskytt inte alls har någon form att tala om, ja då blir det inte lättare. Om jag såg rätt petades dessutom Harju i den tredje perioden, Miettinen var i alla fall inne och körde med Omark och Lavander. Jag önskar mig en riktig målskytt innan fönstret stänger.

Powerplay var inte heller någonting att hänga i granen igår, ska man börja göra mål igen är det någonting som måste stämma.

Modig gjorde en av sina bättre matcher för säsongen i målet.

En fråga: Får motståndarna göra precis vad de vill med Linus Omark utan att domarna reagerar? Det verkar nämligen så...

När det här året började hade Luleå +12 i målskillnad - sex matcher senare är den nere på -1. Det svänger fort...

När det här året började hade Luleå 14 poäng ner till niondeplatsen - nu är det fem. Var det någon som sa att slutspelsplatsen var säkrad? Det finns en anledning till att inte ropa hej för tidigt...

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0