Luleå Hockey - Timrå IK

    Datum: 2009-01-15 Tid: 17:45:20

Äntligen hemmamatch igen! Jag var lite less på hockeyn där efter nyår/Skellefteåmatchen, så bortamatcher och ett litet uppehåll mellan dem gjorde mig gott och nu ska det bli kul igen.

Timrå alltså... Lär inte bli någon enkel match trots att de inte har vunnit här på nästan två år. De kämpar kring strecken och vi om några vet väl att det är nu man måste börja springa om man ska hinna med tåget. Att Luleå gjorde en äckligt bra bortamatch i tisdags spelar mindre roll, nu är det hemmaplan och lite andra förutsättningar.

Luleå förlorade sin senaste hemmamatch, den mot Djurgården för en evighet sen. Innan det hade man tagit poäng i 14 raka hemmamatcher. Men sånt händer, det som är viktigt är att komma igen. Skulle vara skönt att vinna idag, inte bara för att vinna, utan också för att vi då kan dra ifrån det där strecket lite mer. Ja, det skrämmer mig fortfarande. Dessutom skulle det ju sitta fint om man kunde reparera den där målskillnaden som rasade rätt rejält på bara ett par matcher lite.

Nu är det också hög tid för Harju att hitta formen igen, han har inte riktigt gått att känna igen på ett tag men jag tyckte det såg aningen bättre ut mot Frölunda, så han kanske är på väg uppåt igen. Dessutom har ju Barteckos kedja och även han personligen ganska mycket mer att bevisa.

Den enda som saknas ikväll är Robin Olsson som är sjuk. Både Lidhammar och Berglund tillbaka alltså.

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0