Influensan går laget runt...

    Datum: 2009-01-17 Tid: 00:32:47

Först var det Lidhammar, sen Berglund, Olsson och nu har också Pierre Johnsson gått och blivit sjuk och kan därför inte spela imorgon. Det tycker vi illa om. Riktigt illa.

Linköping,. Säsongens bästa match spelades ju mot just Linköping i höstas, när Luleå vann. Det får de gärna upprepa. Luleå MÅSTE vara med från första sekunden imorgon, alltså raka motsatsen till igår. Det var hemskt att se spelarna så loja och passiva. Inställningen ska inte vara någonting annat än att vara först på varje puck och vinna varje närkamp!

Det blir förändringar i laget till imorgon, och det verkar som att Daniel Olofsson stannar längre än de tre matcher som det först var sagt. Kedjorna kommer alltså att se ut så här:
Bartecko - Almtorp - Chabada
Omark - Harju - Lavander
Miettinen - Burström - Lindgren
Lidhammar - Lindqvist - Olofsson
Lundberg


Emil får nöta bänk imorgon. Okej, det är inte mitt största problem. Det stavas f-ö-r-s-t-a-k-e-d-j-a-n. Almtorp får visserligen kliva in där, men tycker Roger och Roger verkligen att det är Miettinen som är problemet? Då har vi ganska skilda uppfattningar om det där. Visst, Luleå vann typ allt när Tommi var borta. MEN! Chabada och Bartecko har aldrig fungerat riktigt bra ihop. Visst har de gjort nåt mål här och där, men det gör väl alla och det är långt ifrån vad de borde ha gjort. Både Bartecko och Chabada har underpresterat något groteskt den här säsongen, och jag är less på det nu. Bartecko åker mest runt och glider och när det inte går som han vill så gnäller han på lagkamraterna. Dålig stämning är det sista laget behöver. Blev faktiskt riktigt förbannad på Lubos mot Timrå när han åkte runt och gnällde och surade, tror inte det har hänt förut eftersom han är en spelare som jag har rätt mycket tålamod med men nu börjar det ta slut. Ska han fortsätta (icke)prestera som han gör vet inte jag om jag tycker han är förtjänt av de pengar han hämtar ut varje månad, samtidigt som jag för hela mitt hjärta hoppas att han ska ändra sig för vill han så är få spelare bättre än vår egen Kung Lubos. Hos Chabada kan jag inte ens peka ut felet. Är det handskadan som allt beror på borde han vila istället för just nu händer det ändå inte så mycket kring honom, men det känns inte som att det är där skon klämmer. Bartecko och Chabada är inte heliga. Jag skulle kunna skriva ett milslångt inlägg om bara förstakedjan, men jag nöjer mig med det här så länge. Frågan från första början är som sagt varför man väljer att lyfta bort Miettinen när det är de andra två som inte fungerar?

KÄMPA!

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0