Att värva - eller inte värva...

    Datum: 2009-01-28 Tid: 21:29:54

När lördag övergår i söndag stänger också transferfönstret, och ryktena snurrar för fullt. Vilka kommer att värva, VEM kommer de att värva? Jag vet inte hur länge mina funderingar har pågått nu, men det är ett tag och på senare tid har det kommit upp i mitt huvud varje dag. Men jag har fortfarande inte tagit mig förbi frågan "ska Luleå värva?"...

Jag har antagligen bytt åsikt om den här frågan hundra gånger, men jag kommer inte fram till ett svar. Eller ett svar har jag nog egentligen - klart att vi ska bredda laget för att bli mindre skadekänsliga i ett eventuellt slutspel, men jag har nog rätt höga krav på den nya spelaren, det är där min tvekan (eller snarare oro) kommer in i bilden. Givetvis vill jag ha in en spelare som kan göra mål av ingenting och verkligen vara tungan på vågen i de viktiga matcherna. Men... Jag vill inte ha vem som helst. Det här laget har gått igenom mer än många andra den här säsongen och man har ända sedan starten tagit på sig och accepterat sina roller i laget, och det är mycket tack vare det som det har gått som det har gjort. Inte nog med att de tar sina roller, de också ställer upp för varandra. Många var även med förra säsongen vilket nog också spelar in när det gäller allt detta. När Luleå har fullt lag att tillgå sitter jag alltid och grubblar på var en ny spelare egentligen ska in, för då kommer det ju att krävas omformeringar i flera formationer. Problemet är alltså inte att jag tycker att vi har ett lag som är så bra att vi inte behöver en ny spelare, det är att jag är rädd att ta in någon som kanske sen visar sig inte alls passa in i Luleå Hockey, eller att man ska förstöra någonting som redan fungerar. Men å andra sidan så måste man ju kanske våga för att vinna...

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0