Första strecket ur sikte!

    Datum: 2009-02-17 Tid: 19:10:32

Härlig seger igår! Vem hade för fyra månader sedan trott att Luleå Hockey skulle vara klara för Elitserien i ytterligare ett år? Nu är siktet bara inställt uppåt!

Det ska väl för ärlighetens skull sägas att Rögle inte var så bra som jag hade trott att de kunde vara. Bensinen verkar ha tagit slut och inte blev det bättre när Robin Lindqvist smällde in 1-0 i box play efter bara dryga sju minuter. Och med det målet gick Luleå Hockey också upp i topp vad gäller mål i box play.

Rögle hamnar med stor sannolikhet i Kvalserien, men jag hoppas att de spelar i Elitserien även nästa säsong.

Det är nästan lite lustigt... När jag skrev inlägget inför matchen igår så hade jag tänkt ta med mina funderingar kring tredjekedjan, och kanske framförallt Burras vara eller inte vara i densamma. Var lite tveksam på att han var rätt man på rätt plats, men den delen glömdes visst bort när jag väl satte mig och skrev. Men vad gör Burra då? Jo, han går in och serverar Martin Chabada till två snygga mål. Ja... Vad ska jag säga nu då?

Omark.

Är det fler än jag som önskar att Fredrik Styrman får spräcka sin målnolla i Elitseriestatistiken?

H-läktaren gjorde det igen. Ramsan om Harju-Omark-Lavander fick fler än en person att dra på smilbanden igår, och givetvis är det slutklämmen om Lavanders vackra hår som lyfter ramsan till höga höjder ;)

Fem.

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0