Vi ser framåt...

    Datum: 2009-02-27 Tid: 16:13:32

När Mats Lavander kämpade in 2-3 trodde jag verkligen att en vändning var möjlig, men så blev det inte. Surt. Dessutom är nog platsen på topp 4 körd nu. Och jag är inte ens säker på att en fjärdeplats skulle vara det bästa för oss...

Det var faktiskt riktigt surt att vi inte vann igår. Kändes så onödigt att släppa in skitmål och låta SAIK gå ifrån till 3-0, det säger ju sig självt att det är svårt att hämta ikapp. Men Luleå gjorde ett riktigt bra försök, och en kvittering var inte alls långt borta. Efter Lidhammars 1-3 blev det en total förändring i hur laget uppträdde. Så jäkla synd att det inte blev någonting av powerplayet i slutet av andra perioden, det kändes så nära då. Men den här förlusten var nog en av de lättaste att släppa trots allt.

Sen var det ju det där med topp 4 och slutspelet också. Det var inte igår man spelade bort sin chans från en placering där uppe, det gjorde man redan i måndags. Eller spelade och spelade... Hur som helst så kan Luleå nu bli fyra som bäst då HV71 är det enda laget man kan gå om, men då krävs det att man vinner på lördag samtidigt som HV förlorar mot Rögle, vilket kanske inte är så troligt. Men om man ska se lite längre än till vilken plats i tabellen vi hamnar på och hur många hemmamatcher man får, så är nog femteplatsen kanske bättre än den fjärde. Av vilken anledning då? Jo, hamnar vi fyra kommer vi antagligen att få möta HV, för jag tror inte att varken LHC eller Frölunda väljer att möta dem. Och det laget som jag minst av allt vill möta av de tre, är just HV. Blir vi femma finns åtminstone större möjligheter att få någon annan motståndare. Frölunda skulle vara mitt val i kvarten, både på grund av statistiken mot dem, men också för att vi faktiskt har mött Linköping de två senaste slutspelen vi har varit med i och så roligt tycker jag inte det är att möta dem, lite omväxling kan man väl ändå få? Men å andra sidan, tredje gången gillt skulle ju smaka bra...

Äh, det kan fortfarande hända mycket trots att det bara är en omgång kvar. På måndag vet vi istället.

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0