LGHG...

    Datum: 2009-02-06 Tid: 17:42:42

Hur tråkigt är det inte med ett uppehåll på två veckor för en landslagsturnering som egentligen inte betyder någonting mitt i slutspurten av Elitserien som fortsätter att vara olidligt jämn trots att det bara återstår åtta matcher?

Hur mycket jag än ogillar de här turneringarna så kollar jag den här gången också. Och anledningarna nu stavas Omark och Harju, även om Harju bara fick några byten igår. Men Omark. Han snurrade lite, hade några bra chanser att göra mål, assisterade till ett av målen och fixade ett antal ryska utvisningar. Och självförtroendet kunde ju varit sämre, att han körde mellan-benen-finten igen är bara ett av bevisen... Jag vågar nog lova er att det inte finns en enda spelare i Elitserien som är mer underhållande än Omark och får ni chansen att se honom i någon av de matcher som återstår, ta den. Vi var nog många som höll andan när Omark åkte ut till båset dubbelvikt efter att ha fått en smäll i gårdagens match, tack och lov verkade det inte vara allvarligt eftersom han var tillbaka bara en stund senare. Lite lustigt var det att se Omark stå framför mål och försöka skymma målvakten, samt spela box play...

Harju fick som sagt några byten i den tredje perioden och då blir det ju lite svårt att säga någonting om honom, men om jag inte är helt fel ute så var han inblandad både i en målchans och i situationen som senare ledde till en straff för Sverige.

Imorgon väntar match mot Tjeckien och på söndag avslutas turneringen med finskt motstånd. Jag hoppas på mer framgång för våra spelare, men mest av allt vill jag ha hem dem i samma skick som när de åkte iväg.

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0