Ytterligare en (uddamåls)förlust att lägga till samlingen...

    Datum: 2008-09-27 Tid: 23:36:59

Varning för negativt inlägg!

Var ska jag börja? Jag har fortfarande inte så mycket av värde att skriva, men det brukar åtminstone vara en liten hjälp att lägga matcherna bakom sig, men den här gången blir det svårt. Det kommer svida till den dagen vi tar tre poäng igen...

För det första. Hur är det möjligt att Christer Lärking får fortsatt förtroende på högsta nivå i Sverige?! Helt fantastiskt hur dålig han är. Ibland undrar man ju om ens han vet vad han blåser för. Men lika många gånger som han "hittar på" utvisningar, blundar han för helt solklara saker. Det var faktiskt inte bara Luleå som drabbades idag, hur enögd jag gärna skulle vilja vara. Straffen orkar jag nästan inte ens diskutera, bedrövligt! Att domarnivån har varit ganska horribel i tidigare matcher också kan ha hjälpt bägaren att rinna över idag.

Ibland förstår jag mig inte på folk. De fyra första matcherna har Gusten varit riktigt bra i målet och "alla" har hyllat honom. Idag har han (precis som alla andra har ibland), en dålig dag, och då är folk direkt framme med motorsågen och anser att han inte ens är värd marken han står på och Modig är helt plötsligt den som borde ha stått - för att alla vet ju att förr eller senare kommer en dålig match och de visste självklart innan matchen att det skulle bli idag. Om Modig hade fått stå idag och gjort samma match som Gusten gjorde, ja då hade säkert samma människor skrikit och gormat om att det är fel att peta Gusten när han är så bra. Gusten gjorde sin största - och första - riktiga tavla för säsongen, men jag har väldigt svårt att lasta förlusten på enbart honom.

Anders Burström... Om problemet sitter i att det inte går att bänka en lagkapten så är lösningen ganska enkel. Byt kapten! Den mannen har inte haft många rätt den här säsongen (heller...) och det tar liksom udden ur en hel kedja. Jag är helt övertygad om att Viktor Lindgren och Jonas Almtorp skulle få så otroligt mycket mer uträttat med någon annan än Burra som tredjelänk. Viktor har gjort ett jättejobb de två senaste matcherna, och Almtorp har blivit bättre och bättre nästan i varje match, men om en länk brister så blir det genast ganska mycket svårare. Men vad som är mest fantastiskt av allt är ju att Rograrna verkar älska Burra när de till och med slänger in honom när man ska satsa på att göra mål!

Medgångarna har jag redan sågat i två inlägg, så där har jag sagt mitt för den här gången.

Laget verkar veta hur man skjuter nu i alla fall, men fortfarande är det förbannat svårt att få pucken att gå förbi målvakten och in i mål.

För att bara dra upp Lärking en gång till. Han lyckades med konststycket att skicka ut Martin Chabada på något sorts dubbelt matchstraff. Verkligen bra jobbat! Tacka vet jag NHL när det gäller slagsmål. Chabada avstängd i nästa match som det verkar... Kunde ha varit roligare...

Dags att avsluta mitt negativa inlägg - positivt.

Jag har varit beredd att kritisera Linus Omark efter de inledande matcherna, men så tänkte jag att jag väntar någon match till och håller lite extra koll på honom. Då går självklart killen och gör två mål på två matcher, och idag tillhörde han de piggare spelarna på isen. Lite till går det allt att slipa på formen, men det verkar vara på rätt väg!

Nu får det räcka för ikväll, det finns mycket mer att skriva om men för lite ork. Den här förlusten kommer som sagt svida ett bra tag.

Kommentarer
Postat av: Qirren

Riktigt illa om Chabada blir avstäng i nästa match. Ytterst pinsamt för hockeysverige. Inte fan var det en checking to the head.

Skrivet den 2008-09-28 kl. 01:10:59
Postat av: Carro

åååh håve blååå :D

Skrivet den 2008-09-28 kl. 12:20:25
URL: http://carroheterjag.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0