Hemmapremiär!

    Datum: 2008-09-19 Tid: 20:20:49

Imorgon är allvaret äntligen tillbaka i Coop igen.

Skellefteå kommer på besök, och vi har dubbel revansch att hämta. Dels från alla förluster mot dem från förra säsongen och försäsongen, och dels från premiären. Det är dessutom extra roligt att det är just Skellefteå vi möter i första hemmamatchen, man tänder alltid till lite extra i de matcherna när det finns en motståndarklack i hallen.

Jag fortsätter tjata på att jag vill se ett fungerande powerplay och högre effektivitet, för med ett mål per match vinner man inte mycket... Jag är positiv till att man ställer Philipp framför mål i PP, och lyckas man bara med att få in puckarna dit också kommer de nog att ramla in förr eller senare. Återstår att se om det betyder redan imorgon.

Ytterligare en detalj - spelarna måste hålla sig från utvisningsbåset! Det finns bara ett sätt att göra det och det är att åka skridskor. Det går inte att haka i motståndaren med klubban och sen tro att man ska få snålskjuts, domaren ser sånt.

Jag hoppas att publiken är på topp och gör sitt yttersta för att heja fram Luleå, för som sagt så vet vi ju nu att de kan bara de vill.

Sist men inte minst så är det upplagt för kaos vid ingången imorgon när alla besökare ska visiteras innan match, så se till att vara i tid om du vill vara säker på att få se matchen från start!

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0