Och så var vi igång!

    Datum: 2008-09-16 Tid: 00:09:57

Om någon hade sagt till mig att första perioden skulle se ut som den gjorde med det tempot hade jag tagit det som ett skämt. Gick det fort eller är jag bara inte van vid elitseriehockey efter ett halvårs uppehåll?

Oavsett hur fort det gick så var det HV som hade lyckats toppa formen bäst. Frölunda... Hade inte lyckats lika bra. Man må ha en hel drös med namnkunniga spelare i laget, men inte ens de kan vinna matcher likt dagens på halvfart. Om man dessutom drar på sig utvisningar i tid och otid mot ett lag med ett fungerande powerplay, då är matchen körd ganska fort.

Torsdag är nästa station, men innan jag släcker för idag så konstaterar jag att kategorin årets målvaktstavla inte blir utan segrare det här året heller.


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0