Inte den här gången heller...

    Datum: 2008-09-30 Tid: 21:21:26

Känner mig på bättre humör än i lördags, men det är inte så svårt. Däremot är jag svårt less på att återigen förlora på det här sättet.

Hedersamma förluster finns inte längre och Timrå fortsätter vara min mardrömsmotståndare. Vi vinner både tekningar och skott, men inget av det hjälper när man inte sätter flest puckar bakom målvakten. Simple as that. Att dessutom ta två utvisningar under matchens sista tre och en halv minuter när man jagar kvittering är väl knappast det bästa beslutet att ta... Vetskapen om att vi imorgon antagligen kommer att få läsa kommentarer av R&R i stil med att "Vi gjorde en bra match men tyvärr yada yada yada"  är bara ett ytterligare bevis på att vi rakt av har återupptagit fjolårssäsongen, möjligvis kanske det har lagts till lite mer fysiskt spel, men inte mer än så. Allt är precis som det var då, och det vet vi hur det gick.

Modig verkar ha skött sig bra, men om Luleå Hockey inte vill riskera dödsfall på läktaren på torsdag gör de bäst i att återigen ställa Gusten i mål. Det skulle göra mig väldigt mycket lugnare, för hur bra Modig än spelar kommer jag nog vara orolig, förra säsongen sitter fortfarande i...

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0