Dags för genrep

    Datum: 2008-09-11 Tid: 18:00:25

Det drar ihop sig till elitseriepremiär. Nu är det bara en endaste vecka kvar tills Luleå står öga mot öga mot Djurgården på Hovet. Idag är motståndet ett annat, närmare bestämt Modo. Det är sista matchen på försäsongen, och matchen då helst allt ska stämma. Jag har väldigt dålig koll på hur Modos lag ser ut i år, men det borde vara en hyfsat bra värdemätare i alla fall.

Det som jag mest av allt vill ha ett positivt svar på är powerplay, som inte alls har fungerat bra tidigare. Jag hoppas att man har bestämt sig för vilka som ska spela när motståndarna får en utvisning, för man kan inte rulla runt på alla kedjor som man gjort i andra matcher.

En annan sak som inte heller har fungerat som man önskat sig är ju målskyttet, så därför hoppas jag på islossning ikväll och en vinst på det skulle inte heller sitta fel.

Till den här matchen har man faktiskt nästan hela laget intakt, den enda som fortfarande inte spelar är Janne, och Jonas Berglund tar platsen som Mäkinen lämnade efter sig.


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0