Jag ger mig...

    Datum: 2008-10-07 Tid: 23:52:59

Eftersom det inte ger någonting alls att bara gnälla så lägger jag ner det ett tag och gör som många andra: Omvandlar den negativa energin och gnället till att stötta Luleå Hockey med hela mitt hjärta. För om sanningen ska fram så är det nog faktiskt så att stödet på läktaren är det enda vi just nu kan påverka, och varför då inte göra det? Jag tror faktiskt inte att Osten läser min blogg, ser att jag har skrivit "Sparka Roger och Roger" och tänker att "Det gör vi!". Därför känns det ju ganska meningslöst att sitta här och gnälla varje dag. I och för sig har jag inte gjort någonting annat än att stötta laget när jag väl varit på matcherna, men ingen kan väl fullt ärligt säga att min blogg varit särskilt rolig den sista tiden? Jag tycker det inte, men lika tungt som det går för laget just nu, lika tungt är det att blogga efter varje match när man helst av allt bara vill gå och gräva ner sig. Jag har fortfarande åsikter, men jag tänker inte sitta och upprepa mig efter varje match. Då låter jag istället bli att skriva helt och hållet.

Nej, nu blir det omstart. Nu sluter vi upp kring laget och visar att vi inte tänker ge oss i första taget, sen är det upp till varje enskild spelare att bestämma sig för hur han ska göra. Men mer än att helhjärtat stötta laget kan nog inte vi på läktaren göra.

KOM IGEN LULEÅ!

Kommentarer
Postat av: Lasse

Det är rätt, vi kan knappast påverka mer än att vara lite hesa dagen efter macth...

Å andra sidan kan vi vara jävligt hesa... Frölunda imorgon och hörselskydden på...

Skrivet den 2008-10-08 kl. 08:16:15
URL: http://battrehockey.wordpress.com
Postat av: Gus

Det är någonting att vara stolt över.



Känslan när jag gick från chokladasken i förrgår med halsduken hängande ner på bröstet:

"Visst, ni är glada över er vinst, men ni gör det enkelt för er - prova heja på luleå hockey en säsong som detta - det kräver en RIKTIG supporter!"

Skrivet den 2008-10-08 kl. 12:11:22
Postat av: M

Lasse: Exakt. Jag kan ta några dagar med risig hals bara jag vet att jag har gjort vad jag kunnat. Hoppas att resten av publiken har samma inställning bara...



Gus: Helt rätt. Det är lätt att heja när det går bra för ett lag, men det är när det går tungt som man verkligen ställs på prov och de riktiga supportrarna kommer fram.

Skrivet den 2008-10-08 kl. 15:45:49
URL: http://hejalule.blogg.se/
Postat av: Therese Gustafsson

Gus: Linköping om något lag har väl haft det tufft genom åren och fått verkligen kämpa för att komma dit de är i dag, så jag tror att de är fullt medvetna om att det inte alltid är så "lätt".

Skrivet den 2008-10-08 kl. 18:09:59
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0