Vansinnigt!

    Datum: 2008-10-01 Tid: 16:48:59

Nu är måttet rågat!

Efter sin tackling i lördags (där han inte ens orsakade någon skada på spelaren i fråga (eller magskada?)) är Martin Chabada avstängd TRE MATCHER och får 17 000 KRONOR I BÖTER (motsvarande en match). Jag har knappt ord för att beskriva hur arg jag är just nu! Alltså anser disciplinnämnden att Chabada gjort sig skyldig till en förseelse som är värd fyra matchers avstängning.

Jag kan ju ta ett exempel för att jämföra. Förra säsongen mötte Luleå Linköping, i den matchen hopptacklade den allmänt Luleåhatade Patric Blomdahl Viktor Lindgren så pass illa att han tuppade av och var borta från hockeyn i ett par veckor om jag inte minns helt fel. För den tacklingen fick Blomdahl TVÅ matcher.

Om jag ens hade det tidigare så kan jag nu med gott samvete säga att jag har inte längre någon tillit till varken domare eller disciplinnämd - ett jävla skämt är vad det är! Om de mot förmodan har tänkt att ligga på samma nivå för alla lagen den här säsongen så kommer vi få se många långa avstängningar i år.

Stå upp för Luleå!

Kommentarer
Postat av: Linus

skada gjorde det väl på Jukka efterssom han inte kunde delta i matchen mot Linköping. men annars håller jag med dig, Lotterinämnden är ett stort skämt.

Skrivet den 2008-10-01 kl. 18:42:37
Postat av: M

Okej, ber om ursäkt om jag hade fel, ändrade lite. Jag kopplade bara inte ihop magskadan med tacklingen, men var det så är det givetvis tråkigt. Men oavsett vad tycker jag fortfarande att tre matcher plus böter är alldeles för mycket för den tacklingen.

Skrivet den 2008-10-01 kl. 19:13:15
URL: http://hejalule.blogg.se/
Postat av: Therese Gustafsson

Det är oklart om skadan Voutilainen har uppkom på grund av tacklingen. Men det mest troliga är väl det eftersom han varit borta sen matchen mot Luleå.



Hur som helst så är det helt vansinnigt att diciplinnämnden får hålla på såhär. Det finns ingen logik i deras bedömningar. De bedömer exakt likadana situationer olika. Det sorgligaste är ju att detta är bara en i mängden av bedömningar så är rent av löjliga.

Skrivet den 2008-10-02 kl. 16:38:46
URL: http://hv71.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0