En grisvinst...

    Datum: 2008-10-28 Tid: 01:23:37

Det var inte snyggt, men det blev tre poäng. Och vad är ett par tänder värda i jämförelse med ett mål?

1-0 kanske inte är något jätteimponerande resultat och vittnar ofta om en ganska tråkig tillställning. Men tråkigare matcher har jag sett. Det var framförallt två duktiga målvakter som såg till att målen uteblev. Vad skönt att Modig fick göra en bra match på hemmaplan!

Som Luleå kämpade idag! Jag tror att spelarna sover ganska gott i natt, och den extra dagen som kommer i och med måndagsmatchen sitter nog fint. För andra matchen i rad är det inte stjärnorna som ska hyllas, utan de som gör "skitjobbet". Det finns just nu ingen spelare som jag unnar ett mål lika mycket som Robin Lindqvist. Han har fått chans efter chans, men alltid är det någonting som gör att pucken inte sitter där den ska. Men deppar han ihop för det? Icket.

Emil Lundberg har verkligen spelat upp sig den sista tiden, och idag fick han till och med hoppa upp i förstakedjan när tränarna valde att sätta Harju åt sidan. Det gav också utdelning - Emil fick ett assist på matchens enda mål.

Robin Olsson och Kristofer Berglund. De må vara små, men kan det finnas någonting värre än att ha en liten ettrig motståndare i ryggen när man samtidigt ska försöka göra någonting vettigt med pucken?

Jag måste säga det. Burra blir bättre och bättre.

Håkan Loob kan ta sitt Färjestad och fara och spela i nåt annat land om han så gärna vill det, jag tycker ändå inte om dem. Därför är de vinsterna alltid extra sköna.

Det känns väldigt bra just nu.


Kommentarer
Postat av: Eldregn

Hmm, har i princip tappat bort dig sedan du slutade blogga på Aftonbladet, men efter segern mot Färjestad kom jag att tänka på din blogg igen =)



Det känns som vi börjar varva igång lite nu efter en något motig start, vore dessutom skönt om vi kunde kliva upp på andra sidan av topp 8 ett tag framöver.

Skrivet den 2008-10-28 kl. 09:48:43
Postat av: M

Vad kul att du hittade tillbaka till slut :)



Ja, det verkar som att laget äntligen har hittat sitt spel och jag tror det kan gå riktigt bra om man bara fortsätter nöta. En plats på topp 8 skulle kännas otroligt skönt, och jag tror verkligen att möjligheten att ta sig dit finns.

Skrivet den 2008-10-28 kl. 16:33:09
URL: http://hejalule.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0