Äntligen match igen!

    Datum: 2008-10-23 Tid: 14:01:27

Det är bara en vecka sedan sista matchen men ändå känns det som mycket längre. Men nu är det äntligen dags.

Djurgården som vi förlorade premiären mot med 2-1 står för motståndet, och den här gången hoppas vi väl att Ridderwall behåller masken på. Ska vi gissa på att någon spelare kommer få sin beskärda del av Luleåfans ramsor också?

Nu var det ett tag sen man rörde om lite i laget, men imorgon får Chabada och Miettinen byta plats med varandra. De två första kedjorna blir alltså:
Harju - Chabada - Bartecko
Omark - Miettinen - Lavander

Jag vet inte riktigt vad jag tycker, är lite delad. Även om det på ett sätt känns lite som att bränna allt krut på förstakedjan så är det ändå inte det som bekymrar mig mest, det är något med andrakedjan och framförallt kombinationen Omark - Miettinen som inte stämmer för mig. Jag kan inte komma på vad det är som inte klickar, men jag hoppas att jag kan gå hem efter matchen imkväll med svar. Fast helst av allt vill jag ha helt fel med mina tvivel.

På backsidan är Robin Olsson tillbaka efter sin skada, och han går direkt in i tredje backpar tillsammans med Pierre Johnsson och Ejdepalm blir därmed sjundeback vilket efter omständigheterna är helt rätt. Jag hoppas verkligen att Palmen snart hittar tillbaka till det spel som han presterade förra säsongen, men just nu är det som det är och då ska de bästa spela.

Om någon ber mig beskriva Luleå Hockeys matcher mot Djurgården så räcker det med ett ord: Jämnt. Det är inte ofta siffrorna brukar dra iväg, och oftast skiljer det bara ett eller två mål när matchen är slut. Om det håller i sig även idag är däremot osagt.

Kör så det ryker!
(Gäller både spelare och publik!)

Kommentarer
Postat av: Lasse

En som passar och en som inte gör det... Borde ju passa ihop men jag har precis som du mina funderingar...

Skrivet den 2008-10-23 kl. 15:59:47
URL: http://battrehockey.wordpress.com/
Postat av: M

Det är i de svängarna jag också har tänkt lite, jag undrar när Miettinen egentligen ska få utnyttja sina passningar om han inte får pucken... Jag blir inte riktigt klok på det här så jag hoppas jag får svar om några timmar.

Skrivet den 2008-10-23 kl. 16:36:29
URL: http://hejalule.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0