Sjätte raka...

    Datum: 2008-11-14 Tid: 01:58:26

När hände det sist att Luleå tog minst en poäng i sex raka hemmamatcher? Som om inte det vore nog har vi vunnit de tre senaste matcherna, samt de tre senaste hemmamatcherna. Man kan väl säga att det går bra nu?

Sett över hela matchen vann Luleå rättvist, Modo var inte alls bra. Jag är inte rätt person att avgöra hur nära Modo egentligen var att komma ikapp, då jag inte kan undvika att bli hypernervös så länge Luleå bara leder med ett mål och därför också uppfattar varje litet försök till anfall som en farlig chans. Men vi fixade det och det är det viktiga.

Det var rätt otäckt att se hur Robin Olsson knappt lyckades ta sig till båset efter tacklingen av Skröder. Hoppas att han inte behöver vila mer än en vecka, det här kom verkligen vid fel tidpunkt då Robin den senaste tiden har fått mer och mer speltid och gjort det riktigt bra.

Radek Philipp! En av de bästa spelarna på isen idag, verkligen en klippa i försvaret med sitt stabila och lugna spel.

Kristofer Berglund idag är en helt annan spelare än han var för två månader sedan.

Det finns ett gäng spelare som måste börja hitta sig själva igen. Och dessutom är jag fortfarande inte övertygad om att Bartecko och Chabada ska spela tillsammans. Frågan är ju bara hur man ska lösa det... Harju och Bartecko har väl fungerat tillsammans förut och så även Chabada och Omark, men ska man gå tillbaka till det?

LH(F)C nästa!

Kommentarer
Postat av: Qirren

Ändringar gör man när det går dåligt, inte bra. Så länge de vinner matcher ser jag ingen anledning till att ändra om i kedjorna,

Skrivet den 2008-11-14 kl. 16:40:59
Postat av: M

Det är sant, just därför jag också var lite undrande i inlägget till om man ska ändra. Just nu fungerar ju de andra kedjorna och av den anledningen känns det dumt att ändra, men det var bara en tanke som kom upp.

Skrivet den 2008-11-14 kl. 17:12:39
URL: http://hejalule.blogg.se/
Postat av: Tekarn

Tjena ! Jag tycker du e inne på rätt spår, har just skrivit ett inlägg i samma ämne. Man kan ju välja att vänta tills det straffat sig att ha en dålig förstakedja och sen ändra, eller också agerar man innan poängtappet kommer.



Men som sagt, bara för att man tänker såhär kommer väl Chabada och Harju att dominera totalt i morrn. Långsiktighet är ju en dygd i dagens elitserie.

Skrivet den 2008-11-14 kl. 23:20:18
URL: http://www.tekning.se
Postat av: M

Precis, det är ju inte optimalt med en icke-fungerande förstakedja, men samtidigt handlar det också om hur mycket man vågar trixa när det ändå går bra. Tunn linje det där, jag är glad att jag inte är tränare...



Så sant som det var sagt, men de får mer än gärna börja dominera lite nu så slipper vi ta upp det här ämnet igen ;)

Skrivet den 2008-11-15 kl. 00:01:06
URL: http://hejalule.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0