Modo imorgon...

    Datum: 2008-11-27 Tid: 00:43:36

Måste säga att jag känner mig lite orolig inför imorgon. Modo spelade visst riktigt bra mot Linköping senast, Luleås spel har inte riktigt varit på topp och bortaplan är aldrig någon favorit. Men it ain't over ni vet och vill man så kan man...

Våran nya norsk sägs få sitta på bänken imorgon, inte helt överraskande. Men han lär nog få chansen vad det lider, än är det långt kvar.

Om man ska tro rapporterna från träningen idag så kommer laget inte att se likadant ut som i måndags, bland annat verkar Chabada och Bartecko ha återförenats och som det såg ut i förra matchen kanske det är lika bra. Men jag vill fortfarande se Almtorp med en annan omgivning än brunkargänget, snälla? Modigs ljumskar ska vara okej nu, så kanske blir det han som står imorgon om man inte väljer att fortsätta ge Gusten förtroendet av någon anledning. Är Modig frisk och kry så ser jag nog gärna honom i mål (det trodde jag inte att jag skulle få säga i år!), innan han blev skadad så hade han gjort det riktigt bra, självförtroendet lär vara på topp och puckarna har börjat studsa rätt. Jag tycker det är otroligt skönt att han har kommit tillbaka på det sätt han har gjort, inte bara för lagets skull utan även för hans egen. Förra året kan verkligen inte ha varit kul.

* * *

Tommi Miettinen
har börjat träna lite själv på is, nu inväntas ett knäskydd och sen kan han förhhoppningsvis börja köra igång med laget igen. Jag hade nästan räknat bort honom för säsongen, så varje eventuell match han spelar är bonus men dagens besked ger ju lite mer hopp i alla fall. Behöver jag säga hur viktigt det är att han kommer tillbaka? Han är saknad!


Kommentarer
Postat av: Stefan

Miettinen är otroligt saknad.. fortsätter luleå sin form de hade/har och Miettinen kommer tillbaka så blir det mer poäng.. det är jag övertygad om !

Skrivet den 2008-11-27 kl. 14:55:52
URL: http://nonamesblogg.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0