Luleå-Timrå

    Datum: 2008-11-01 Tid: 14:32:32

Det känns lite som att oavsett hur den här matchen går så är det svårt att överträffa torsdagens match sett till motgångar.

Jag drömde faktiskt om matchen i natt, men med risk för att det förstör allting om jag berättar hur det gick så håller jag det för mig själv tills matchen är färdigspelad.

Tommi Miettinen som varit en av våra bästa spelare hittills och faktiskt förtjänar mer beröm och uppmärksamhet än han får, är som bekant borta från dagens match, sen får vi väl se om samma mirakelkur som fick tillbaka både Lidhammar och Harju fortare än någon kunde tro fungerar även på Tommi. Det får vi hoppas.

Kristofer Berglunds hjärnskakning håller även honom borta från spel.

Däremot verkar både Lubos och Viktor Lindgren vara tillbaka och förhoppningsvis håller de hela matchen.

Timrå är ju precis som vi ett lag som det har gått tungt för och lär säkert vara lika desperata för de tre poängen som vi är och det är antagligen det lag som vill mest som kommer att gå segrande ur det här. Luleå har ju faktiskt, även om det tyvärr inte märks i tabellen, haft en bra period nu och den får väldigt gärna fortsätta. Vi på läktaren har också ett ansvar, klarar vi av att vara den sjätte spelaren kan vi göra det ännu jobbigare för Timrå.

Challe Berglund är avstängd efter sin lilla utskällning av domaren förra matchen och jag läste någonstans att han hade tänkt se matchen på Olearys. Vad Challe inte verkar veta är att de stängde för flera månader sedan.

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0