Gamla bekanta på besök...

    Datum: 2008-11-15 Tid: 13:52:16

Linköping idag, eller som Lasse brukar säga, Luleå Södra. För Linköping kryllar ju nästan av gamla Lulingar. Pekka, Frallan, Surovy, Hento och Lener återser idag det som en gång var deras hemmaplan. Och två av dem känner jag lite extra för. Surovy av alla räddade oss från Kvalserien trots att han inte ens spelade i Luleå, tack vare ett mål i förlängningen mot Mora, och det är någonting jag antagligen aldrig glömmer och kommer vara evigt tacksam för. Dâkujem vám!
 
Pekka Saravo var en av våra bästa backar de senaste säsongerna, och det känns jäkligt konstigt att han kommer att befinna sig i motståndarbåset ikväll. Pekka var en av mina favoriter, så det är klart att jag saknar honom.

Lite om matchen kanske? Jag hoppas att försvarsspelet håller i sig, men anfallsspelet måste bli några snäpp vassare jämfört med förra matchen. Samtidigt gäller det gamla vanliga, att hålla sig borta från utvisningsbåset då Linköping har seriens näst bästa powerplay.

I övrigt hoppas jag som vanligt att stämningen är på topp och att vi kan fira en seger ikväll.


Kommentarer
Postat av: berinder

Surovys mål kommer kommas ihåg länge. Hoppas han dock har vett att inte göra några ikväll... :)

Skrivet den 2008-11-15 kl. 14:36:42
URL: http://berinder.wordpress.com

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0