En poäng är bättre än noll...

    Datum: 2008-11-18 Tid: 21:47:56

Det var inte helt oväntat att en dålig match skulle komma förr eller senare, och jag är inte förvånad över att den kom idag heller. Därför känns det bra att vi ändå fick med oss en poäng, trots att jag är nästan lika besviken som efter en förlust.

Jag kommer inte ihåg när Luleå spelade lika dåligt senast och man ska vara ordentligt glad för att det inte blev noll poäng. I övrigt är jag nöjd med Omark och Harju som skapade chanser titt som tätt, samt att det faktiskt var första gången på fem försök den här säsongen som vi inte förlorade i förlängningen. Och sist men inte minst: Mattias Modig!

Nej usch, det här glömmer vi. Ny match mot Timrå på torsdag.


Kommentarer
Postat av: Tekarn

Alltså det roliga är ju att man verkar lägga allt krut på försvarspelet/boxplay. Och där är man ju riktigt, riktigt bra nuförtiden, naturligtvis beroende på en riktigt Modig målvakt.



Om allt skulle fungera till 100% skulle ju Chabada/Bartecko spela lika bra som Harju/Omark gör framåt. Då hade vi ändå, trots allt eländes elände, faktiskt vunnit den här matchen med 2-1.



Det känns ju rätt bra....

Skrivet den 2008-11-19 kl. 08:16:39
URL: http://www.tekning.se
Postat av: M

Du har faktiskt ganska många rätt där och en viss del i det har jag fått för mig beror på att våra tre lägst rankade backar i år heter Olsson, Johnsson och Ejdepalm, medan de förra året hette Ejdepalm, Savilahti och Pukka. Känns ju som att man kan lita mer åtminstone på Olsson/Johnsson än vad man kunde på de tre förra året. Sen är det ju hundra saker till som har bidragit, men stabilitet på backsidan är ju på något sätt ett måste för ett stabilt försvarsspel som man kan luta sig mot...



Det finns ett jäkla sparkapital i Chabada/Bartecko och jag hoppas innerligt att något snille får till någonting så att de två kommer igång, det är ju som sagt inte det lättaste att börja mixtra med det där...

Skrivet den 2008-11-19 kl. 15:06:43
URL: http://hejalule.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0