Bogg valde inte Luleå...

    Datum: 2008-11-06 Tid: 22:00:07

"Vi la ett bra bud men han fick ett bättre av Timrå."
Så kommenterar Osten Bogg-affären och jag tycker det var helt rätt att man inte gav sig in i nån budgivning med Timrå bara för att spänna musklerna. Tycker man inte att en spelare är värd mer än en viss summa, då får det vara. Speciellt i det här fallet. Visst hade Bogg platsat i laget och kunnat fylla upp luckan i kedjan med Burra och Almtorp, men det finns det andra spelare som kan göra också. Bland annat i juniorlaget. Jag hoppas givetvis på en värvning, men jag hoppas på någonting mer än Håkan Bogg.

Ska det värvas vill jag att det i första hand värvas spetskompetens, sen om det fortfarande behövs (p.g.a. skadeläge t.ex.) och finns pengar så kan man värva breddspelare. Jag kan inte riktigt bestämma mig för exakt vad jag vill ha, om jag vill ha en spelare som värvas för sin poängproduktion eller om jag vill ha en riktigt tuff powerforward som med de egenskaperna kan spetsa till anfallet ytterligare. Jag kan nog bli nöjd med vilket som, bara det tillför någonting.

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0