Ward och lite till...

    Datum: 2008-12-22 Tid: 15:03:48

Lance Ward ryktas helt plötsligt vara aktuell för Luleå inför nästa säsong, eller redan i januari. Jag är delad på mitten när det gäller det.

Ena halvan säger ja. Ward skulle antagligen bli publikfavorit efter sin första tackling eller sitt första slagsmål. Såna spelare har inte svårt för att bli omtyckta i Luleå. Dessutom skulle vi få en spelare som för en gångs skull står upp för sina medspelare, framförallt målvakten då. Dagens spelare är lite för mesiga på den punkten och rör knappt motståndarna om de så hugger av händerna på Modig/Gusten.

Den andra halvan säger nej. Redan i år så blir det definitivt nej. Jag vill faktiskt behålla alla backar vi har just nu till nästa säsong, med undantag för Ejdepalm (som dock redan har kontrakt). Vems plats ska Ward då ta? Sjundeback går det ju inte att ha honom som med tanke på att Ward lär kosta en hel del, artistkontrakt nämdes i artikeln jag läste. Överhuvudtaget så tycker jag inte att Ward ska in på något artistkontrakt om han skulle komma. Sen är det ju det där med utvisningarna... Wards spelmässiga kvaliteter har jag inte så bra koll på, men om man läser runt lite så blir man lite tveksam över det också.

Så, jag vet faktiskt inte men det lutar mest åt nej...

* * *

Nej, vi fick inte heller den här gången hem alla spelare hela från en landslagsturnering. Men hur illa är Berglunds skada? Är det hjärnskakning kan han ju vara tillbaka inom en vecka, axeln kan eventuellt vara lite besvärligare...

Hoppas inte Modig tog allt för mycket stryk av att inte få spela mer än de där två perioderna.

* * *

Det var ytterligare någonting jag tänkte på, men... Minnet är visst bra men kort.

Kommentarer
Postat av: Peter

Hoppas verkligen att Berglund inte är allvarligt skadad, sen att han får chansen att visa upp sig igen i landslaget.

Skrivet den 2008-12-22 kl. 22:21:54
URL: http://hockeybloggen99.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0