Motgångarna sitter kvar...

    Datum: 2008-12-16 Tid: 21:53:09

Skellefteå AIK3314 910 +17 54   
Luleå HF3315 9 +11 54   
Linköpings HC 3315 10 +7 54   
Färjestad BK 3316512 +10 53   
Frölunda HC 3314712 +952   

Jag har lite svårt att ta till mig och förstå att tabellen ser ut som den ovan gör. Det känns overkligt och konstigt, lite som att man har klampat in hemma hos en gammal bekant som man inte träffat på många år och tagit för sig i skafferiet.

År efter år har vi vid den här tiden krigat nästan så långt ner man kan komma i tabellen för att ta oss uppåt och för att slippa helvetet i slutet av säsongen där ett mål hit eller dit kan betyda så mycket. Jag lever fortfarande kvar lite i den världen. I alla dessa år har jag knappt brytt mig om att lägga märke till hur det ser ut i toppen av tabellen, vi har ju inte riktigt varit i närheten och då har det inte ens känts nödvändigt att bry sig om. När jag sätter mig för att kolla på tabellen är inte toppen det första jag kollar in, det är botten. Och när Luleå låg femma var inte det första jag kollade på hur många poäng vi hade upp till lagen ovanför oss - det var hur många poäng vi hade till godo på lagen kring strecken.

Nu är det ju av förklarliga skäl lite svårt att kolla åt så många andra håll än neråt, men strecken skrämmer mig fortfarande lika mycket trots att det är elva poäng ner till Rögle på nionde plats... Allting kan uppenbarligen hända i år. För bara några veckor sedan låg ju faktiskt Rögle tillsammans med Modo och Brynäs i toppen, och nu är det de som krigar kring strecken istället för vi.

Många kanske skulle kalla mig pessimist, men jag vet inte om det är rätt ord för att beskriva det. Orolig kanske är ett bättre ord. Jag är inte den som tror att det ska gå dåligt resten av säsongen, men jag vågar inte tänka att det ska gå bra, åtmistone inte så här bra. Det är 22 omgångar kvar av Elitserien, och hur gärna jag än önskar att den där gamla bekanta personen är vår bästa vän i mars så tänker jag inte ta ut minsta lilla i förskott. Det enda jag kan konstatera är att vi åtminstone får fira jul på ett väldigt trevligt ställe...

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0