Söndagshockey...

    Datum: 2008-12-28 Tid: 15:37:24

Hockey på en söndag är inte precis någonting man är van vid, och inte heller hjälper det min dagvildhet efter allt julfirande. Men det får gå ändå.

Luleå Hockey har tagit sig så långt ner i landet som det går, Rögle står alltså för motståndet idag. Och det är skilda världar som möts. Luleå Hockey har tagit poäng fem matcher i rad - Rögle har inte vunnit på åtta. Förhoppningsvis blir det inga trendbrott ikväll.

I Rögle verkar det fortfarande vara lite skador här och där, bland annat är en Abbott på skadelistan ikväll. Luleå har samma lag som de hade i fredags, alltså är det bara Miettinen som saknas.

Jag vill se att Luleå gör en bättre match idag än vad man gjorde mot Modo, och även att effektiviteten i powerplay fortsätter. Jag har definitivt inte räknat in någon seger mot Rögle i förväg trots att formkurvorna inte pekar ens lite till fördel för dem, de har ju ändå visat tidigare att de kan spela bra. Men Luleå ska kunna bättre. Jag hoppas bara att man aldrig någonsin den här säsongen, oavsett hur bra det går i kommande matcher, faller in i någon slags falsk trygghet bara för att det går bra och börjar glassa runt. Även om det låter klyschigt så är det faktiskt det hårda jobbet som har tagit Luleå Hockey till den topp de just nu befinner sig på och det är också vad som krävs för att stanna kvar där.

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0