Premiärvinst för Sverige...

    Datum: 2008-12-27 Tid: 03:16:06

Så var då årets JVM igång. Riktigt kul tycker jag, som rankar JVM högre än alla dessa onödiga EHT-matcher samt VM för Tre Kronor. Tråkigt nog finns ingen spelare från Luleå med, Robin Olsson var nog den som var närmast en plats men hans skadefyllda höst förstörde antagligen en hel del.

Efter första perioden trodde jag att Sverige skulle vinna ganska lätt som man spelade ut Finland, men i andra perioden kom finnarna igen och till slut blev det spännande ändå. När slutsignalen gick var det ändå Sverige som stod som vinnare med 3-1 efter att Mikael Backlund satt sista målet i öppen kasse. Skönt med en bra start, ska bli kul att följa det här laget som innehåller massa intressanta spelare. Nu ska jag bara försöka lära mig vilka spelare som döljer sig bakom vilka nummer också. 4, 22, 26, 9 och 7 har satt sig hittills...

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0