Och där sprack det...

    Datum: 2008-12-04 Tid: 23:27:40

Ärligt talat skiter jag i sviten som sådan, jag bryr mig bara om poängen som kommer med den. Och då var elva raka matcher ganska trevligt. Men nu är det slut och det kändes lite som så innan matchen också, att är det någonstans vi ska förlora så är det väl nere i Karlstad. Tycker som sagt inte om de matcherna för fem öre. På ett sätt känns det ändå skönt att sviten inte finns längre. Inte för att det på något sätt är kul med noll poäng, jag hade gärna vunnit varje match, utan för att jag har varit så less på att i stort sett allt som har skrivits om Luleå Hockey den senaste tiden på ett eller annat sätt har handlat om sviter hit och sviter dit. Har det inte varit poängsviten så har det varit Omarksviten och det blir tröttsamt att läsa och höra om samma saker gång på gång, trots att även jag har en viss del i det som har skrivits. Och då är det inte ens jag som spelar matcherna! Jag undrar hur spelarna har känt? Nu får jag väl stå ut med tjatet även imorgon då allt om kvällens match står i tidningarna, men efter det hoppas jag att det är slut.

Men idag kunde det ha gått vägen. Om vi inte hade släppt in tre mål i boxplay. Och framförallt: Om inte Modig hade bjudit på ett par av sina patenterade returer rakt ut till motståndaren. För faktum är att Luleå tog tag i matchen efter sina två snabba mål i slutet av andra, och in i början av tredje då man hade vänt både resultatmässigt och spelmässigt. Men så kom returerna i helt fel läge och matchen vände igen.

Måste säga att det känns konstigt att förlora... Jag kan väl inte påstå att jag har glömt bort hur det kändes, för några av de oavgjorda matcherna gjorde mig faktiskt mer besviken än vad dagens nollpoängare gjorde och fick mig att känna den där känslan av förlust, men man har ju vant sig vid att ändå få med sig poäng när det har gått över en månad sen den senaste förlusten. Som sagt, det känns konstigt.

Vi fick ju åtminstone vara trea i två dagar. Alltid något...

Inte nog med att vi förlorade, nu får vi älta det ända till på måndag då det är dags att börja ta tag i tisdagens match. Och i den finns inte ens förlust med som ett alternativ. Dessutom kommer det vara jobbigt att sitta och se de andra lagen ta poäng på lördag när vi inte kan göra ett dugg åt saken...


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0