Kalla det vad ni vill...

    Datum: 2008-12-09 Tid: 16:29:58

....men ingen kan säga att kvällens match inte betyder någonting. Det snackas hockey och derby och hela faderullan överallt, Luleå och Skellefteå ligger båda på slutspelsplats och har spelat riktigt bra hittills, och till råge på allt så skiljer det bara fyra poäng lagen emellan.

Jag tror nästan att det där miniuppehållet i helgen var nödvändigt. Några dagar till att rensa skallen och inte tänka på hockey alls, för att sen börja ladda. Inför årets hittills (på förhand) grymmaste match. Men är det någon match man egentligen inte behöver ladda för så är det väl dem mot Skellefteå, det kommer liksom av sig självt ändå. Jag skulle kunna springa ett maraton just nu kan jag meddela - och det är över två timmar kvar till match!

I Luleå är Jonas Almtorp tillbaka och går in på sin gamla vanliga plats med Burra och Olofsson, och laget ser ut som det har gjort den senaste tiden. Modig står.

Det är bara dumt att ens försöka gissa hur det ska gå i kvällens match, och lagen vet nog mycket väl hur man måste och ska spela. Men jag hoppas att vi får se en grym match med en riktigt bra stämning, 5600 personer tar plats i Coop ikväll och då ska det inte vara någonting annat än ett jävla liv matchen igenom.

Pierre Johnsson får avsluta det här inlägget med sitt citat efter förra matchen.

"Vi är så jävla förbannade att vi förlorade och det ska Skellefteå få sota för. Vi kommer riktigt laddade till derbyt!"

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0