Glädjebesked!

    Datum: 2008-12-29 Tid: 19:46:29

Tommi Miettinen är tillbaka! Äntligen!

Imorgon har det gått exakt två månader sen den där kvällen i Göteborg då Miettinen slet av korsbandet och många befarade att säsongen skulle vara över för Luleås dittills kanske bästa spelare. Imorgon är han tillbaka i spel igen efter både ett och två bakslag under rehabiliteringen.

Det är nästan helt osannolikt att Luleå Hockey på bara några månader har fått korsbandsskador på tre spelare, men alla tre har kommit tillbaka efter väldigt mycket kortare tid än vad som är vanligt vid korsbandsskador.

Nu lär väl kanske inte Miettinen gå in och spela med full speltid direkt, men när han gör det är första- och andrakedjan givna. Sen får vi väl se hur Rograrna väljer att komponera de andra kedjorna, men jag skulle kunna gissa på någonting likt dem här nere, då man också får tillbaka den gamla L-kedjan som kunde snurra ganska friskt med motståndarna under den tiden då de spelade ihop. Jag förväntar mig lite mer av Micke Lidhammar, och förhoppningsvis kan han komma till rätta i den tidigare fungerande kedjan. Burström och Almtorp är givna i tredjekedjan, och då får alltså Fröshaug och Lundberg konkurrera om den sista platsen där om fjärdekedjan går som jag hoppas. Alltså:

Bartecko - Miettinen - Chabada
Omark - Harju - Lavander
Burström - Lundberg/Fröshaug - Almtorp
Lindgren - Lindqvist - Lidhammar

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0