Färjestad...

    Datum: 2008-12-30 Tid: 15:44:25

Så var det då dags att möta Färjestad igen, laget som bröt den fina poängsviten vi hade tidigare. Som jag har nämnt tidigare så är Färjestad ett av de lagen som är skönast att vinna mot. Men samtidigt är jag väldigt delad när vi möter dem. På bortaplan är det det värsta laget jag vet, och jag hade helst bara mött dem på hemmaplan vilket jag tycker är mycket roligare. Har fortfarande kvar minnet av den där helt sjuka matchen som till sist slutade 6-5 för två säsonger sedan.

Tommi Miettinen är som sagt tillbaka, och precis som jag hade önskat går han in i förstakedjan. Egentligen så finns det ju ingenting att förlora på att sätta honom där direkt. Annars blir det inte riktigt som jag hade tänkt mig det, utan Viktor Lindgren går in i tredjekedjan och vi får en L-kedja som fjärde, men med Emil Lundberg som den tredje länken. Fröshaug är alltså extraforward igen. Jag tycker faktiskt att det är dags för honom att få lite mer förtroende nu, istället för t.ex. Emil. Men, men...

Pierre Johnsson är tveksam till spel ikväll, och kommer då att ersättas av Ejdepalm. Känns inte som ett byte som går jämnt ut... Till sist kommer inte Modig att spela ikväll på grund av hjärnskakningen han fick av pucken som däckade honom i söndags. Alltså får Gusten chansen igen och jag hoppas att han är riktigt taggad och gör en bra match, för det kommer behövas.

Utan att ens ha sett matchen i söndags kan jag konstatera att det krävs en jäkla uppryckning till ikväll för att vinna, det var länge sen vi förlorade två matcher i rad och det har jag inte tänkt att vi ska göra ikväll heller.

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0