4 mars 2008 - Så var vi där då

    Datum: 2008-08-20 Tid: 01:16:13

Jag har inte sagt det tidigare, men nu är det oundvikligt. Det blir kvalserien. Det finns inte en chans i världen att Luleå Hockey vinner de två återstående matcherna samtidigt som Mora förlorar sina tre avslutande matcher. Det finns inte. Och händer det ska jag tamejfan bli religiös.


Chabada
kom på att han visst kunde spela i sista stund, så det blev ingen elitseriedebut för Jonas Berglund. KKB fick däremot vara med och gjorde det bra. Tillsammans med Lidhammar och Isaksson utgjorde han en sån där kedja som bara kör. Och fan vad de körde. Men sen blev det som vanligt. KKB och Isaksson fick nöta bänk i sista perioden tillsammans med Lavander(?) och Lidhammar fick gå in med Burra och Robin Lindqvist istället. Jag förstår inte...


Man undrade faktiskt nästan om Bartecko redan har skickat hemmet till Linköping...


Jag säger som Omark: "Varför skulle det inte vara mål?!"


Den 17 februari undrade jag hur länge nolltoleransen skulle hålla den här gången. Inte ens en månad är svaret. Lärking var groteskt dålig och någon nolltolerans var det absolut inte tal om.


Och imorgon lär vi väl få läsa ytterligare två uttalanden av Roger Rönnberg respektive Curt Johansson:

RR: "Jag känner fortfarande att jag har mer att tillföra det här laget."
CJ: "Vi har fullt förtroende för tränarna och kommer absolut inte att byta ut dem."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0