23 februari 2008 - Är vi dåliga fans?!

    Datum: 2008-08-20 Tid: 01:05:22

"Spelarna är värda mer än att mötas av en visslande publik. Riktiga fans stöttar sitt lag, sade Roger Rönnberg, tränare i Luleå efteråt."


Hela ståplatsläktaren, jag inkluderad, stod under första halvan av den tredje perioden under läktaren och sjöng istället för på den. Anledningen? För några år sedan började Luleå falla och personerna som styr klubben är uppenbarligen inte kapabla att häva fallet. Här är det en ryggdunkarmentalitet som gäller, oavsett hur dåligt jobbet sköts så får man stanna kvar. Vi hänger just nu kvar i Elitserien på en skör tråd och på 49 omgångar har våra tränare inte lyckats med det som är deras jobb - att hitta ett spel som fungerar, i såväl fem mot fem som i powerplay. Nu är måttet rågat och fansen krävde både sportrådets och tränarnas avgång.


Efter matchen kommer Rönnberg med det otroligt korkade uttalandet att vi är dåliga fans.


Är vi dåliga fans för att vi inser vilket helvete vi har hamnat i?
Är vi dåliga fans för att vi har stått på den där läktaren dag ut och dag in och stöttat vårat lag trots att situationen har blivit värre och värre?
Är vi dåliga fans för att vi varje säsong lägger ner tusentals kronor för att se det laget som vi älskar?
Är vi dåliga fans för att vi åker efter laget på bortamatcher för att stötta dem även där?

Är vi dåliga fans när vi, efter 49 omgångar, eller fem månader om man så vill, börjar ställa krav på hur föreningen sköts och hur resultaten ser ut?


Visst! Då är jag ett dåligt fan. Men kom fan inte och säg att vi inte har stöttat spelarna, för är det någonting vi har gjort så är det just det! Det vi gjorde idag var absolut inte riktat mot spelarna, men någon gång måste ju någonting hända och när ska det annars göra det än under en match då alla är samlade?


Jag är så arg att jag skakar, och den lilla uns av förtroende som jag faktiskt hade kvar för Roger Rönnberg, den såg han så fint till att sudda ut totalt. Förresten påstår han att han har mer att tillföra laget. Då undrar jag vad han har tillfört hittills? Den sämsta säsongen på jävligt länge! Kanske han menar att det är kvalseriespel han har kvar att tillföra till klubbens elitseriehistoria...


Och bara som en bonus tar jag även med Roger Kyrös uttalande:
"Nu måste vi knyta nävarna och börja fajtas och våga vinna."

Kom han på det nu? EFTER 49 OMGÅNGAR?!


Det är vi som är Luleå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0