13 mars 2007 - Luleå, en stad att trivas i

    Datum: 2008-08-20 Tid: 00:09:41

Det värmer i hjärtat när man hör så många utländska spelare (och tränare) tala gott om Luleå, både som förening och stad. Satt och läste tidningarna i morse och fick syn på detta:


Slavomir Lener
:
"De här åren har varit de bästa jag haft som tränare. Det har varit en ära och jag kommer att sakna Luleå 'big time'. Luleå är en av de finaste klubbarna man kan tänkas jobba i"


Tomas Surovy
:
"Jag gillar inte bara laget, jag älskar staden också. Jag gillar naturen och snön, den här vintern och julen har varit den bästa i mitt liv"


Kari Heikkilä
(för 5 år sedan):
"Det var mina bästa år som aktiv, jag stortrivdes i Luleå. Det hände att jag tänkte: 'Här vill jag bo resten av mitt liv'"


Bartecko
och Chabada är två andra utlänningar i dagens trupp som bara har haft bra saker att säga om Luleå, och jag vet att om man tittar längre bak i tiden finns det många fler som har sagt liknande saker. Varför våra utländska spelare trivs så bra här har jag inget svar på, men jag förstår dem. Luleå är en otroligt fin stad trots att även jag har mina stunder då jag tycker att det är världens avgrund. Varför svenska spelare däremot verkar se Luleå som någon skithåla långt uppe i norr skulle jag bra gärna vilja veta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0